2014. április 27., vasárnap

DIY: Textilfesték+szatyor+cipellő

Kedvesek!

Mint észrevettétek, tegnap nem tettem ki bejegyzést. Arra gondoltam, hogy be fogok iktatni minden héten egy szünnapot, ami posztmentes pihenés jegyében telik majd. Nem hiszem, hogy mindig a szombat lesz, de majd kialakul a rendszer, mert holnaptól megint egyetem, és akkor meglátom, hogy működik a posztolás amellett.
Eszembe jutott, hogy egy DIY bejegyzést írjak, mert még előző hónapban ehhez a témakörhöz beszereztem egy szuper kis készletet. Ez a DIY viszont belefér a múlt héten említett vasárnapi különlegességek témakörébe, úgyhogy ez fog most következni!
Az elképzelésem abból áll, hogy szatyrot és cipőt fogok magamnak itthon készíteni, hogy minél olcsóbban legyenek szép, egyedi darabjaim a nyárra. Ugyanis nem vagyok hajlandó Vans cipőre költeni, bármennyire is szeretnék. 
Helyette veszek valahol 1-2000 Ft-ért egy sima fehér vászoncipőt, és kifestem. Majd utánajárok, hol a legolcsóbb a beszerzése, és lehet, hogy azonnal többet is veszek, mert ezek nem túl tartós darabok, egy szezont bírnak ki. Fesztiválozással felet :)

A cipő mellett még sima kis vászonyszatyrot is szeretnék majd pingálni magamnak. Azért szeretném itthon készíteni ezt is, mert ezek a nyomott mintás szatyrok most nagyon népszerűek, minden lány ilyennel rohangál, és nagyjából 2-3000 Ft-ért lehet hozzájutni különböző üzletekben. Na, ez eléggé borsos ár egy egyszerű szatyorért...
Az itthoni gyártáshoz viszont egyszínű szatyor kell. Keresgéltem kreatív webshopokban ilyen világos, tudjátok, klasszikus piacra járós, nagypapa szatyrot, díszítési célból. Leesett az állam, mikor megláttam, hogy 800-1000 Ft között mozog az áruk. Pofátlanságnak tartom, és részemről maximum 150 Ft-ot lennék hajlandó egy ilyenért fizetni. Otthon nem találtam, de majd a notórius piacjáró nagypapámat ráállítom a kérdésre, neki biztos akad egy valahol!


Maga a szerzemény következik: egy 8 db-os meseszép, fagyi színekben tündöklő textilfesték készlet. 
Ez volt minden bizonnyal a legdrágább része kreatívságomnak, 3370 Ft volt, házhozszállítással együtt. DE! Mert most jön az, hogy megmagyarázom, ez miért nem drága. Több helyen körbenéztem, és egyrészt ezt a webshopot találtam legolcsóbbnak, másrészt lehetett itt kapni kisebb kiszerelést is, ami ugyanannyiba került. Így tehát az 50 ml-es és a 20 ml-es is 260 Ft/ db áron kapható.  Természetesen a nagyobbakat rendeltem meg, ez 8x260Ft, 2080 Ft lett végül. A szállítást muszáj volt kérnem, mert Gyálon van a webshop telephelye, oda pedig nem akartam elmenni értük... Nem tudom, hogy véletlen van így beárazva, vagy a kisebb kiszerelés formátuma miatt kerül többe, de én úgy érzem jól jártam! 



Találtam itthon egy régi tornacipőt, aminek semmi baja, azon kívül, hogy régi és ronda szürke színe van. Úgy döntöttem, ez a topán lesz az első áldozata a kreatív korszakomnak, kimondottan fesztiválozáshoz szeretném kifesteni, mert ez sima tornacipő, alkalmasabb az ilyen jellegű megpróbáltatásokhoz. Íme, ameddig jutottam vele, a puncs színű festéket láthatjátok a nyelvén, a hátsó csíkon:



A festék jól szuperál. Nekem egy apró ecsetem van, azzal kissé lassan lehet haladni, de mivel vannak kényes részek a cipőn, jobb is. Víz bázisú a festék, vízzel hígítva és töményen is használható. Ennek a sötét színnek az elfedéséhez nagyjából három rétegnyi festék kellett, de négy a biztos inkább. Miután megszárad, át kell menni vasalóval rajta, hogy fixáljuk.

A színek szerintem gyönyörűek. Áfonya, mogyoró, vanília, limonetto, puncs, málna, pisztácia és menta. Olyan színük van, hogy legszívesebben tényleg belenyalnék, mintha fagyi lenne. 


 Szerintem sok mindenre tudom majd használni ezeket a festékeket, úgyhogy neki is állok majd a megvalósításnak, és beszámolok róla.

Hölgyek, Ti szoktatok kreatívkodni?



csók!
           bibonapsugár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése