2014. április 25., péntek

GASZTRO: Medvehagymás, fehérsajtos ropogós

Kedvesek!
Egy szerdán kitalált receptet fogok megosztani Veletek. Ezt egy másik étel maradék tésztájából készítettem, amiről majd lesz bejegyzés jövő héten. Viszont annyira random volt, és annyira finom lett, hogy külön posztot szentelek neki, és szuperkreatív konyhatündérségemnek.
Holnap is ezt fogom sütni, ugyanis hivatalos vagyok egy kerti-partyra, és a sima medvehagymás pogácsához képest ez hamarabb megvan, és extrább is szerintem.

Medvehagymás, fehérsajtos ropogós

Tészta: 
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 1 tk. só
  • kb. fél dl víz
Tetejére: 
  • 1 felvert tojás
  • felaprított medvehagyma (kisebb csokornyi)
  • krémfehér sajt (kb. 12,5 dkg, én LIDL-ös From' Dor Krémfehér sajtot hazsnáltam, annak a felét tettem rá.)
  • só, bors
(A sajttal vigyázzatok, mert a tésztában is van só, és maga a tejtermék is sós!)

Sima búzafinom lisztből készítettem, nem tudom, milyen lehet egészséges lisztből. Tapasztalataim szerint, bármi, ami egészséges lisztből készül, általában malterszerű, megsülni képtelen, forgácsízű borzalom. Ha valaki kipróbálja azzal, és ezek a jellemzők nem figyelhetők meg, mindenképp írja le kommentbe.
A liszthez hozzáadjuk a sót, a margarint feldaraboljuk, és elmorzsoljuk a liszttel. Evőkanalanként vizet teszünk hozzá, és gyúrni kezdjük. Annyi víz kell, amennyit a tészta fel tud venni, azaz amennyitől szép, egységes lesz az egyveleg, és egy nagy gombócot tudunk belőle formázni. Ha ez kész, egy tálba tesszük, lefedjük folpackkal, és hűtőben hagyjuk egy órát pihenni.


A medvehagymáról egy pár szót. Pár éve jött divatba ez a nagy, zöld levelű fokhagyma illatú finomság, mi is akkor kezdtük el itthon használni. Ízre a hagyma és a fokhagyma között áll, egy kis, nem is tudom minek nevezzem, levél ízzel kiegészülve. Talán az újhagyma zöld részéhez tudnám leginkább hasonlítani, de nem annyira ropogós és fokhagymásabb. Leginkább pogácsát szoktam sütni belőle, de múltkor a paradicsomszósszal megkent pizza tésztára szórtam, még a többi feltét előtt, és isteni lett! 
Bár, mindenhol kiemelik, én is hangsúlyozom, csak és kizárólag megbízható árustól vegyünk medvehagymát. Lehet, hogy olcsóbb a moszka téri kiabálós cigányasszonyoktól venni, de őszintén megmondom, én nem mernék. Ugyanis a medvehagyma szinte ugyanúgy néz ki, mint a gyöngyvirág levele, ráadásul állítólag gyakran nőnek egy helyen. A gyöngyvirág levele pedig MÉRGEZŐ. Így, ha ismeretlen helyről szerezzük be, fenn áll a veszélye, hogy nem azt kapjuk, amit szerettünk volna, és a csalódás mellett egy jó kis mérgezést is kaphatunk. Szóval vigyázat, Hölgyek!
Tipp: Annak érdekében, hogy ne csak tavasszal lehessen finomságokat készíteni a medvehagymából, miután alaposan megmosom, én fel szoktam aprítani, és lefagyasztom. Most is ezt a fagyasztott verziót használtam, mert a szezon lassan kezd elmúlni, és friss nincs is itthon az elrakott csomagok miatt. Dupla zacskóba tegyétek, mert irdatlan szaga van.



A krémfehér sajtról. Most én is utánanéztem, hogy mi a különbség a krémfehér és a feta között. A feta sajt elnevezést, csak Görögország bizonyos területein, juh- vagy kecsketejből készített sós, krémsajtok viselhetik. Más országokban tehéntejből készített ilyen típusú sajtok más néven kell, hogy fussanak. Ugyanis védelem alá került ez a termék, a görögök saját bevallásuk szerint közel 6000 éve készítik (A felfedező cáfolatát várom, ha történelmileg nem hiteles adatokat közölnék. Leszidást a használt forrás érdemel ezesetben.), így őket illeti a kizárólagos jog a feta elnevezés használatára. Szerintem tök jogos. 
Kult: még az Odüsszeiában is megjelenik ez a sajt, maga a küklopsz készíti. Mennyire zseniálisan izgalmas már a feta története?! 


A kis kitérő után, egy óra elteltével a tésztánkat lisztezett felületen kinyújtjuk nagyjából 1 cm vékonyra, lekenjük egy felvert tojással, felaprított medvehagymát szórunk rá, és krémfehér sajtot morzsolunk a tetejére. Sózzuk, borsozzuk, és tetszés szerinti formára vágjuk fel/ szaggatjuk. Egy kivajazott tepsiben, előmelegített 200 fokos sütőben 15-20 percig sütjük, addig amíg meg nem barnul kissé a teteje is.
NAGYON FINOM LETT!!! A kész ropogóst le se tudtam fotózni, olyan hamar elfogyott :)


UPDATE: A friss adag így nézett ki sült állapotában.


 Remélem, minden érthető volt, és mindenkinek sikerül finomságokat varázsolnia a konyhában! 
Jó étvágyat!


csók!
           bibonapsugár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése