2014. április 30., szerda

KULTÚRA: Szerelem-novellák

Kedvesek!

Egy röpke poszthoz van erőm, most jutottam gépközelbe ugyanis. Nem bírtam az irodalmár véremmel, mára egy könyvet hoztam Nektek!

Múlt héten említettem ebben a rovatban, hogy igyekszem színvonalas dolgokat bemutatni a KULTÚRA témakörben, és ettől most sem tágítok. Viszont nem kell megijedni, olyan könyvről lesz szó, ami mindenki számára befogadható, viszont szépirodalom.

Egy kicsit mélyebb művet szeretnék virtuálisan a kezetekbe nyomni, Hölgyek! Ez egy válogatás, a Palatinus Kiadó Mi az a szerelem?: Magyar írók novellái a szerelemről című kötete. Én ezt a könyvet a szakdolgozatom miatt vettem meg, mert egy benne lévő novellára szükségem volt, és gondoltam, érdekes lehet egy ilyen válogatás, ha már a szerelem szerelmese vagyok. Megrendeltem egy online antikváriumból, és nagyon örülök neki, mert egy igényesen megszerkesztett, szuper kötet!


Őszintén megmondom, még nem volt időm végigolvasni, de szerintem ennek a kötetnek nem is az a lényege, hogy nekiáll az ember, és egy hét múlva befejezi. Pont ezért jók a novellák, ha egy kis szerelmes történetre vágynék éppen, lekaphatom ezt a könyvet a polcról és elolvasok belőle egyet. Vagy bedobom a strandszatyorba, és két fürdőzés között elolvasok belőle egy írást, ahelyett, hogy egy Romana- vagy Júlia-regény (tudjátok, azok az újságosnál kapható szerelmes-erotikus füzetek) olvasásával tölteném az időt. 
Gyermeki, tiszta, romlott, felnőtt, és öregkori szerelemről is lehet olvasni ebben a válogatásban, úgyhogy mindenki megtalálhatja benne a Neki legmegfelelőbb történetet. A magyar irodalom nagyjai pedig szinte mind felsorakoznak a tartalomjegyzékben (Kosztolányi Dezső, Karinthy Frigyes, Krúdy Gyula, Déry Tibor, Tamási Áron stb.), szóval a barnulás mellett, még művelődhettek is!


A szívemen viselem az irodalom sorsát, ez a szenvedélyem, és ez lesz a jövőben a munkám is. Próbáljátok meg, hogy idén szépirodalommal mentek a strandra, vagy a kertbe, vagy a tömegközlekedésre, vagy a balatoni vonatútra. Teljesen mindegy hova és mikor, az igényes irodalom olvasása a lényeg! 
Nem fogok ellenkampányt indítani bizonyos kiadókkal, írókkal vagy könyvekkel szemben, mert ki vagyok én ahhoz. Szerintem a mi nyelvünk, egy gyönyörű nyelv, és a magyar irodalom egy kimeríthetetlen kincsestár. A nagy íróink és költőink pedig ennek a nyelvnek, a történetírásnak és a költészetnek a mesterei, és érdemes megismerni őket. Tudom, hogy mindenki utálta a kötelező olvasmányokat, de higyjétek el nekem, azokon a könyveken túl is van irodalom, nem is akármilyen!

Ebben a könyvben pedig szerintem pontosan az az izgalmas, hogy nem a mindenki által ismert, tanult novellákat találja, és egy mindenkit foglalkoztató témáról szólnak: a szerelemről. Plusz a fejezetek elején szépséges képek csábítanak további olvasásra :)


Mivel 1999-es kiadás, így antikváriumokban bukkanhattok rá szerintem. Itt például találtam Nektek egy példányt belőle, de új kiadásban (2012) Kőrössi P. József szerkesztésében A szerelem lexikona: Magyar írók novellái a szerelemről címen akadhattok rá a bookline oldalán például.

 
Jó olvasgatást a hosszúhétvégére, Hölgyek!


csók!
            bibonapsugár




1 megjegyzés: