2014. május 9., péntek

GASZTRO: Pakolt padlizsán

Kedvesek!

Elárulok egy titkot, még sosem ettem eddig padlizsánt! A mai vacsora nekem lesz a legnagyobb meglepetés. Padlizsánkrémet ettem már, de az nem nyerte el a tetszésemet, mondjuk az még a finnyás korszakomban volt, amikor nem ettem vörös húst, hagymát, gombát, halat és még rengeteg dolgot.

Nézelődtem, hogy lehetne könnyen elkészíteni, végül egy könnyű zöldséges ételt kreáltam a padlizsánomból. Nem töltött, nem is rakott, szóval végül "pakolt" padlizsánnak kereszteltem el, mert mindent rápúpoztam. Következzen a recept!

MIELŐTT ELKEZDITEK! Sajnos, sikerült elrontanom, mivel még nem ettem ezt a zöldséget ezelőtt, és nem tudtam, hogy vannak trükjei az elkészítésének. Az avokádót például nem lehet FÉM eszkökkel megérinteni, mert attól elvileg bebarnul. A padlizsánt SE szabad fém késsel, eszközzel érinteni, és mielőtt bármit tennénk vele, be kell sózni még nyersen, majd a levet, amit engedett, le kell törölni.
Nem tudom, hogy ez működik-e, elvileg igen, szóval erről majd beszámolok még, de Ti mindenesetre figyeljetek erre, ha elkészítitek ezt az ételt.
 
Ilyenre kell vágni NEM FÉM késsel, és ezt a levet kellett volna letörölni...


Pakolt padlizsán (2 főre)

1 padlizsán
1 paradicsom
3 kis fej csiperke gomba
2 gerezd fokhagyma
25 dkg darált disznóhús
olívaolaj
só, bors, bazsalikom, cayenne bors
sajt a tetejére

A padlizsán vastagabb karikákra vágjuk NEM FÉM késsel, és a tetejét rásosra vagdossuk. Megsózzuk a karikákat, majd letöröljük a levet, amit engedett. Lekenjük olívaolajjal, sózzuk, borsozzunk, meghintjük egy kevés cayenne borssal a pikáns íz kedvéért, de ez elhagyható. Kiolajozott jénai edénybe helyezzük a karikákat. 
A húst sóval, borssal, ízlés szerint fűszerekkel összegyúrjuk, és eloszlatjuk a karikák tetején, rájuk lapogatjuk.
A paradicsomot, a gombát és a fokhagymát apróra szeleteljük és egy tálba tesszük, meghintjük bazsalikommal, végül pedig jól összekeverjük.
Ezt a keveréket a jénaiban lévő húsos padlizsánokra pakoljuk, kevés olajjal még lecsöpögtetjük.


 180 fokon addig sütjük, amíg a hús jó nem lesz, nem kell neki fél óra, mivel vékony a husi rajta. A zöldségek bőven megsülnek ennyi idő alatt. Vigyázzunk, hogy ne égjen meg! Mielőtt kész, vegyünk ki, szórjuk meg sajttal, és tegyük vissza, hogy ráolvadjon, megpiruljon.
Igyekszem a közeljövőben beszámolni róla, hogy a trükkök alkalmazásával milyen íze lesz. Remélem, Ti ügyesebbek vagytok nálam, és jól fog sikerülni, ha kipróbáljátok.


Hölgyek, tudtatok a padlizsán huncutságáról? Szeretitek ezt a zöldséget?


csók!
              bibonapsugár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése