2014. május 30., péntek

HELYNEKEM: Cafe Elviszem

Kedvesek!

Ma nem konyháztam, viszont múlt héten említettem Nektek egy kávézót, ami jelenleg nagy kedvencem. Úgy döntöttem új, visszatérő rovatot nyitok, ez pedig a HELYNEKEM lesz, egyenesen a Bohemian Betyars dala alapján. Itt olyan helyekről fogok Nektek beszámolni, amik közel állnak a szívemhez. Ma a Cafe Elviszemről lesz szó!


Mostanság nem olyan gyakran, de régebben sokat jártam kávézni a barátnőimmel, barátaimmal. Mivel az egyetem a városon kívül van, így nem annyira egyszerű az órák után összeülni valahol, mert legalább egy, másfél óra, mire odaérek valahova. Ha a busz késik, nem úgy jön, akkor végképp. Viszont az egyik barátommal, Zsenivel mindig mikor találkozunk, havonta-kéthavonta, akkor beülünk valami jó kis helyre. Legutóbb, mikor találkoztunk, nem tudtuk merre menjünk...

Régen volt egy kedvenc helyem a Frame, a Podmaniczky utcában, közel a körúthoz, a Nyugati mellett. Sajnos, tulajdonosváltáson ment át, majd be is zárt nem sokkal később. Utána a közeli Café Factoryba mentünk többször, de az jóval borsosabb áron dolgozik, és szomorú, de sosem voltak kedvesek velünk az ott dolgozó Hölgyek. Aztán több helyen jártunk, de valahogy hiányzott az érzés, hogy van egy hely, ahova bármikor beülnék, bármeddig ott lennék, kedves a kiszolgálás, jók az árak, és finom dolgokat szürcsölhetek beszélgetés közben. Sétálgattunk a városban, és Zseni javasolta, hogy üljünk be valahova random, ne ismert helyre menjünk. Lekanyarodtunk hát a Nagymező utcáról, ami csak a már ismert helyek felé vitt volna Minket, és akkor megláttuk ezt a helyet. Egymásra néztünk: Üljünk be ide!


A Hajós utcában, egy saroknyira az Operától van ez a hely, és nem tipikus kávézó. Ahogy a neve is elárulja, alapban a cafe to go a legfőbb szolgáltatásuk, viszont a jó időnek köszönhetően vannak kinn asztalok a hely előtt. Egyszerű, sötétbarna, rácsos, fa székek és asztalok vannak, alig 5-6 asztal. Szemben egy szimpatikus étterem van, és mivel ha jól tudom, sétálóutca, ezért az elhaladó autók zaja sem zavarja meg a kellemes időtöltést.

Mikor odaértünk beléptünk az "üzlet helységbe", és épp hogy ketten befértünk. Tanácstalanul álltunk, én kértem egy itallapot, és amint a fiú észrevette, hogy még sosem jártunk ott, azonnal mondta, hogy foglaljunk helyet, és hoz nekünk itallapot. Zseni egy egyszerű lattét kért, én pedig egy mogyorós shakerato-t, ami ilyen rázott, jeges, ízesített kávékülönlegesség. A fiú próbálta elmagyarázni, hogy mi az, majd annyit mondott, hogy "megígérem, hogy finom lesz", és én akkor hátra is dőltem. Teljesen lenyűgözött, hogy mennyire őszintén kedves és segítőkész volt! Megkaptuk a kávékat, és tényleg nagyon finom volt! Mivel az utcán van a hely, így dohányzásra is van lehetőség, nem kell kirohangálni a hely elé, és számkivetetten álldogálni a küszöbön. 

Nem maradtunk sokat, de közben vettem észre, hogy a telefonom lemerült. Először, mivel új hely, nem mertem megkérni a fiút, kedvessége ellenére, hogy tegye fel a telefont töltőre, de végül megkértem. Ő pedig készségesen lehúzta a saját telefonját, és az enyémet dugta be a konnektorba. Fizetésnél kaptunk "hűségkártyát". Minden fogyasztás után adnak egy aláírást, kilenc után pedig egy ingyen kávét. Azonnal két aláírást kaptam, mert két kávét ittunk. 


Ámultam és bámultam, hogy Budapesten, az Operától egy utcányira ilyen helyre bukkantunk! Azonnal el is meséltem Borsónak és A felfedezőnek, hogy MINDENKÉPP el kell ide jönniük, mert zseniális a hely. FB-on kedveltem az oldalukat, átfutottam az itallapot, és nagyon jó áron dolgoznak. Még az extrásabb kávék sem vészesek, az alap espresso (320Ft), cappuccino(390Ft), latte(450Ft) stb. pedig szerintem kimondottan olcsó tekintve, hogy hol van a hely, és hogy milyen árak vannak a kulturált, kellemes helyeken. 

Enni is lehet, most újdonság Náluk a fánk. Mikor a fánkokról kérdeztük Borsóval a kettes számú kedves fiút, azt mondta, hogy: "Volt karamellás, azt kóstoltam, az kib*szott jó volt." Meglepődtünk, de annyira őszinte volt ez az elszólás, hogy mindhárman jót nevettünk. Viszont FB-on nézelődve láttam, hogy óriásbagett szendót is lehet kapni, ami annyira, de annyira jól néz ki, hogy egyszer ki fogom próbálni.


Borsó, mikor francia vendégei voltak, véletlenül botlott bele az Elviszembe, de ajánlásom után azonnal be is ült velük, és neki is nagyon tetszett. Aztán kiposztoltak egy képet egy Oreós Lattéról, és azonnal írtunk egymásnak, hogy Oreós Latte! MOST! Múlt héten el is jutottunk. Bár, nem olyan volt, mint a képen, de szerintem finom volt, nekem kicsit édes volt, mivel én nem szeretem édesen a kávét. 


Ja, és mellettünk turisták ültek legutóbb, limonádét ittak, ami ANNYIRA JÓL NÉZETT KI, hogyha nem lettem volna beteg, tuti, azt kérek. De majd következő alkalommal! A fiú pedig ott mellettünk pörkölte a kávét (amit utána ott őrülnek és főznek le), ami mindkettőnket teljesen lenyűgözött. Végül pedig, ha jól emlékszem, az itallap elején le van írva, hogy milyen fajta kávébabokból készítik a kávévak, sőt, minden kávénál külön le van írva. Sajnos, ehhez nem értek, de azt tudom, hogy ez elég jó dolog. 


Összegezve tehát, megtaláltam az új HELYNEKEMet, ahova mindenkit elcipelhetek nyáron, akkor úgyis gyakrabban járok így el. Úgy érzem, ezt a helyet szívvel-lélekkel csinálják! Szépen, igényesen kaptuk meg a kávénkat mind a kétszer, és finom is volt. Mosdó ugyan nincs a helyen, de állítólag a szemben lévő étterembe szoktak bekéreckedni a vendégek, nem tudom, hogy ez mennyire megbeszélés szerinti dolog. Én mondjuk nem szeretem az ilyet, de a sok turista miatt, lehet, hogy nem háklisak rá az étteremben... Ez az egyetlen hátrány, ha nagyon bele akarok kötni valamibe.

Még egyszer Cafe Elviszem FB oldala, ha valaki az elején nem vette volna észre, a képeket is onnan illesztettem be!

Hölgyek, Nektek van kedvenc kávézótok?


csók!
               bibonapsugár



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése