2014. május 11., vasárnap

KÜLÖNLEGESSÉG: Séta a Majdán-fennsíkon

Kedvesek!

Ez a hét a késésekről szólt, és előre is elnézéseteket kérem, lehet, hogy még a jövőhét is ennek a jegyében fog telni, mert ez a szorgalmi időszak utolsó hete. Tegnap beszereztem pár dolgot a Joy kuponokkal, de arra jutottam, hogy jövő héten fogom csak bemutatni Nektek, mert akkor már tesztelni is tudom őket. Emiatt nem írtam tegnap, mert ezen rágódtam. Közben más szuper dolgokat szereztem be eBay-ről, amikről szintén akkor fogok beszámolni, mikor már kézhez kaptam őket. Most pedig csak felcsigázla Titeket, hogy milyen meseszép szerzeményekkel fogok jelentkezi az elkövetkezendő hetekben. 

A mai undorító időjárás pedig egy egészen más téma felé terelte a gondolataimat, és mivel a vasárnap a KÜLÖNLEGESSÉGek jegyében telik, így bármiről írhatok Nektek pár sort. Most például úgy döntöttem, hogy a környékünk szépségeiről fogok írni. 

Az elmúlt egy hétben a kutyusomnál életmód váltást kellett eszközölni, mert az állatorvos szerint eléggé husi, és az izületei megsínylik a felesleget. Úgy döntöttem, hogy akkor ideje lenne sétálni járni vele, megint. Azért megint, mert régen próbáltunk már menni vele, de elég nehéz természete van, és azon kívül hogy ő fojtogatta magát én meg röpültem utána, nem volt semmi élvezet a sétában. Múlt héten elmentünk Borsóval, és egész jó volt, bár az elején a szokásos idegeskedés, és fojtogatás volt a jellemző. Kint a réten viszont megszállta a kutyát is, Borsót is és engem is a teljes zen érzés, és szerintem sétáltunk két órát. Másnap hosszabb sétára mentünk, és a gyönyörű idő is kedvezett ennek. Nagyon jól éreztük magunkat a réten!

 
Majomfej szabad kutya, háttérben a Pilis-kapuja

Igen, a rét. A Majdi. Sosem voltam különösebb rajongója a kirándulásoknak, mert mindig a szenvedés és a kötelező jelleg elvette a kedvemet a természetjárástól. Nagy túrázó gimnáziumi osztályfőnököm jellemző eltévedései, és órákig tartó borzalmas túráinak elméke lehet az oka ennek. Két utcányira van tőlünk a Majdán-fennsík, ahova gyerekkorom óta jártunk sétálni, de nem gyakran. Egy hete jöttem rá, hogy milyen ostoba vagyok, hogy több, mint 20 évig teljesen hidegen hagyott ez a terület. Mindig tudtam, hogy szép helyen élek, mert mikor kocsival mentünk ide-oda, láttam, de elmentem mellette, és múlt héten, mint valami villámcsapás jött a felismerés, hogy a nyugalom szigete van karnyújtásnyira tőlem.

Naplementében

Azóta többször jártunk fenn a kiskutyámmal, és rájöttem arra is, hogy az eddigi rosszkedv űző alvás helyett, sokkal jobb a rosszkedv űző séta. Egyrészt testmozgás, másrészt a természetben létezés sokkal többet ad, és jobban leüríti a gondolataimat, mint az alvás. Igen, eddig meggyőződésem volt, hogy az alvás állapota az egyetlen, ami elűzheti a nyűgöket. Hát, nem. 

Az Árpád-kilátóból

Ez egy mészkő alapú terület, nagy földrajzi és biológiai elemzésbe ugyan nem szeretnék bocsátkozni, csak pár szót a környékről. A "Pilis kapuja" a településünk egyik elnevezése, mivel itt kezdődnek a "hegyek". A Majdit a Kevélyek, a Kőhegy és az Oszoly fogja közre nagyjából. Fennsík révén, egy óriási rét, elképesztően gazdag növény- és állatvilággal. Az árvalányhajtól kezdve a török szegfűn át rengeteg szépséges növény él itt, bozótos-bokros rész is van, múltkor pedig még vadon termő kakukkfüvet is találtunk! A víztoronytól szoktunk indulni, és számtalan lehetőség van, hogy merre bóklászunk. Ellehet indulni Dolina felé, vagy a Magyar Várat megkerülve az Árpád-szoborhoz, de akár Csobánkára is át lehet menni. A Kevélyeket és az Oszolyt is meg lehetne mászni, de az már egy napos túra lenne, nem pedig délutáni séta. Viszont az Oszolyhoz el akarunk kirándulni két hét múlva szüleimmel.

Felhők árnyjátéka a Kevély lankáin

Lényeg a lényeg, fantasztikus ez a hely, aki nem a környéken él, annak is mindenképpen ajánlom, hogy látogasson el ide, és tegyen egy nagyobb sétát. A tücskök állandó ciripelése, a madárcsisergés, a mezei állatok neszei mellett a táj szépsége, a frissítő szellő, és csodálatosan színes virágok mindenkit rabul fognak ejteni, aki erre a helyre téved!

"Ha hont foglalnék, én is elfoglaltam volna!" Borsó

Hölgyek, a shopping-túrákon kívül szoktatok a természetben is mászkálni? Merre?



csók!
                    bibonapsugár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése