2014. május 23., péntek

Okfejtés a beautyblogolásról

Kedvesek!

Tegnap olvasgattam beautyblogokról az internet bugyraiban, és elég érdekes dolgokat találtam. Sokak szerint a beautyblogolás természetesen az USA, Anglia miatt lett itthon is felkapott, és egy majomkodás az egész, ami unatkozó tinilányokról szól. Mennyire gáz, hogy ezek a bloggerinák lehúznak bizonyos termékeket, másokat pedig magasztalnak, mert éppen ilyen-olyan mintákat kapnak az adott márkától. Hozzá nem értő lányok nyilatkoznak fityinges termékekről.
Nem húztam fel magam ezeken a fórumbejegyzéseket, viszont szeretném Nektek elmondani a véleményemet erről a "világról".

Én ezeket a "vádakat" nem tapasztaltam megalapozottnak a blogokon, amiket eddig olvastam. Szerintem ez egy hobbi a készítőnek, és segítség a felhasználónak. Azért segítség, mert saját bőrömön tapasztaltam, hogy volt, amikor az ilyen jellegű blogok segítettek választani bizonyos termékek közül. Rákerestem, kihozott 1-1 nagyobb nevet a beautyblogok világából, és tudtam, hogy annak a bloggerinának hihetek. Ez egy jó dolog, meg mindenféle hasznos tippel örvendeztetjük meg egymást, új termékekről értesülhetünk és praktikákat tanulhatunk a másiktól. 

Az más kérdés, ha negatívan nyilatkozik valaki egy termékről. Én is megtettem eddig, és ezután is fogom. Ugyanis nem arról szólnak ezek a blogok, hogy reklámfelületet biztosítsanak bizonyos márkáknak. Részben nyilván, mert mindenkinek jó, hogy a nevek kiemelve szerepelnek, jókat mondanak róluk. Nekem az például a célom, hogy tényleg hasznos infókat osszak meg Veletek az én itthoni beautytermékeimről, és más témákról is. Ha egy termék, akármennyire is nagy név, de nem nyűgöz le, akkor nem fogom dicsérni és magasztalni, mert nem a márkának szeretnék jót tenni, hanem Nektek és magamnak. 
Viszont mindig igyekszem meglátni mindenben a pozitívumot, és ha új termék, de elsőre nem vált be, akkor tovább tesztelni, hátha mégis.  Ha végképp nem az én termékem, akkor ezt el kell ismernem, le is írom róla akár a negatív véleményemet is, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lehet valakinek a kedvence. 

Például a TBS termékekről írtam, hogy finom illatúak, de a hatásuk engem nem győz meg. Borsónak száraz, nagyon érzékeny bőre van, és mikor olvasta a bejegyzést, mondta is, hogy Neki ezek a termékek nagyon sokat segítenek, ellenben egy Nivea termékei mindig kiszárítják a bőrét, amivel nekem meg jó tapasztalataim vannak.

Ezért is fontos szempont még, hogy mindannyian mások vagyunk. Az én arcbőröm vegyes, hol száraz, hol zsíros, azon kívül viszont normál bőröm van, nem világos, nem száraz. Nyilván nem lesz számomra hasznos egy száraz, érzékeny bőrre ajánlott termék, amit valaki tesztel és ajánl. Ehhez viszont a józan észen kívül más nem kell, hogy felfogja az ember lánya, nem neki találták ki az adott terméket. Illetve az, hogy tudja, milyen paraméterekkel rendelkezik Ő maga.

 Itt pedig nem a hozzá nem értésről van szó a bloggerek részéről. Hanem alapvetően laikus lányokról, akik a saját tapasztalataikat osztják meg a nagyközönséggel. Ha hozzáértő tanácsra vágyom, akkor viszont nem ezektől a blogoktól várom a választ, nem? Ezesetben szakemberekhez fordulok.

A termék ára pedig mindenkinek fontos. A jó árú és hatékony termékek megtalálása a célja szerintem a legtöbb nőnek, és attól mert valami nem több ezer vagy tízezer forint, lehet jó. Ez fordítva is igaz, egy drága termék lehet, hogy valakinek nem válik be. Más pénztárcájában turkálni pedig nem szép dolog! Ha valaki egy bizonyos árkategóriát megengedhet magának, nyilván onnan fog választani. Ha viszont nem, akkor az ESETLEG rosszabb minőségű termékekből kell a legjobbat megtalálnia maga számára. Hangsúlyozom ESETLEG rosszabb, mert az alacsony ár, nem minden esetben jár együtt alacsony minőséggel. De ez ezer dologtól függ, erről magammal is el tudnék vitázgatni hosszú bejegyzéseken keresztül :) Én például a középárkategóriás dolgok világában mozgok leginkább, és lassan kijelenthetem, hogy kuponfüggő lettem, de az én fegyvertáramban is található luxustermék, viszont 200 Ft-os körömlakk áll mellette a polcon.

Ettől függetlenül mindenkinek a véleményét tiszteleben tartom, ha ezt nem gondolja hasznos dolognak, azt is. Viszont rosszindulatúan nyilatkozni ezekről az oldalakról és íróikról nem szabad, mert a készítők semmilyen esetben sem rosszindulatból írják a blogjaikat és mutatják be a termékeket. 

A blogok mögött pedig van munka, nem az unalom szerintem a fő mozgatója a szerzőiknek. A legtöbb oldal szerzője dolgozik, gyerekeket nevel, háztartást vezet vagy éppen még tanul. Elhihetik a bírálók, hogy nem a sok felesleges idő hozta létre a legnagyobb beautyoldalakat. Sokkal inkább a lelkesedés, és az, hogy megoszthassuk tapasztalatainkat a többi Hölggyel, és felületet biztosítsunk annak, hogy ezekről a csajos témákról mindenki elmondhassa a véleményét. Hiszen a filmekről is olvasunk kritikákat, az éttermekről vagy bármi másról, akkor miért ne lehetne pont azokról a dolgokról, ami a legtöbb nőnek a mindennapi életéhez hozzátartozik? Szerintem ez egy szuper kis univerzum, és örülök, hogy mint készítő és mint lelkes olvasó is a részese lehetek :)

Ennyit szerettem volna Nektek elmondani, remélem, nem probléma, hogy ilyesmiről írtam ma, de mindenképpen szerettem volna, hogy ismerjétek a véleményemet.

GASZTRO: Nem felejtettem el, hogy péntek a konyha napja, ma pizzát fogok sütni vacsorára, lehet, hogy majd teszek fel róla bejegyzést, de ez még kérdéses, mert este Borsóval kávézunk, majd egy rég nem látott barátunkkal megyünk borozni. A kávézóról most nem árulok el semmit, de mivel új favoritom, lehetségesnek tartom, hogy fogtok még hallani erről a helyről!

Hölgyek, Nektek is hasonlóan kellemes programokat kívánok ma estére, és a szépséges hétvége egészére is!


csók!
             bibonapsugár

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése