2014. december 3., szerda

Napi rutinom - nappali és esti sminkelés, ápolás

Kedvesek!

Lizánál láttam ezt a posztot, ez valami más blogokat is belinkelős, rendszeres dolog, de mivel én nem szoktam ilyen csoportos bulikban részt venni, így most csak szimplán megmutatom Nektek mi van a sminkes táskámban. Pontosabban mivel nincs sminktáskám, ez egy napi rutin bejegyzés inkább, amiből kiderül, hogy mik azok a termékek, amiket jelenleg egy nappali vagy esti sminkhez használni szoktam. 
A legtöbb dologról már olvashattatok korábban, ott majd beteszem a linkeket az adott termékhez. Az új termékekről egy rövid összefoglalót írok itt, de azokról majd később lesz szó!
Sorrendben fogok haladni, ahogy sminkemet elkészítem.

A fotók vagy régiek a blogról, vagy google barátunk segített, vagy este fotóztam. Napokig vártam, hogy bármilyen fény legyen a lakásban, de esélytelen. Úgyhogy most ez ilyen lesz.



Az első a tisztítás, amit a Garnier Micellás vizével szoktam elvégezni. Mostanság a The Body Shop E-vitaminos tonikot NEM használom, mert a bőröm épp jól érzi magát anélkül is, így nem szeretném elrontani semmivel.


Tisztítás után jön a hidratálás, eddig a TBS E-vitaminos nappali hidratáló krémjét használtam, de lassan el fog fogyni, és nem győzött meg annyira, hogy újra vásároljam, így beszereztem egy új krémet. A Rossmannban vettem egy Ziaja kecsketejes nappali krémet, ami száraz és ráncosodásra hajlamos bőrre való. Rossmannban kb. 1200 Ft az 50ml-es kiszerelésű krém.
Ez a krém az E-vitaminosnál sűrűbb állagú, sima fehér, nem túl erős illatú termék. Nagyon kellemes mind az állaga, mind az illata, a felkenés után pedig nagyon friss és feszes lesz a bőröm. Szerencsére, nem fényesedik tőle az arcom (az E-vitaminostól igen), és szépen hidratál. 
A leírása szerint kiváló sminkalap (hurrá), a bőr mélyebb rétegeit is hidratálja, kisimítja a ráncokat, revitalizál és csillapítja a bőr irritációit. Egy részletes tesz is lesz majd, de még nem használom elég ideje, hogy nyilatkozni tudjak.


Ezután, ha szükség van rá, akkor korrektort szoktam használni. A kevésbé durva részekre a Catrice Allround korrektor palettáját, a problémásabb részekre pedig nem rendeltetésszerűen ugyan, de az essence I love stage szemhéjalapját szoktam, mert nagyon jó fedése van és tartós. A szemhéjamat is ezzel alapozom természetesen.

A Catrice palettában több színű, krémes állagú korrektorok vannak, mindegyik szín, más problémás területre ajánlott. A zöld a piros részekre, a rózsaszín a sötét karikákra, a három bőrszínű pedig az előbbi színek fedésére, és a többi részre. 
A brutális zöld és rózsaszín árnyalatoktól nem kell félni, ugyanis miután fenn vannak a problémás területen, egy rövid idő után elhalványulnak, és egységesítik a bőrt. Ha lefedjük a bőrtónusunknak megfelelő másik színekkel, akkor semmi nem látszik a színből, csak az egységesebb bőrrész. A fedése viszont még így sem tökéletes, és tartóssága sem egy főnyeremény, de most elvagyok vele, nem nagyon kell használnom.



Az essence szemhéjalap viszont tökéletesen fedi a bőrhibákat, karikákat, foltokat, pöttyöket, bármit. Annyi a titka, hogy kevés kell belőle, paskolgatva kell feltenni, és várni kell amíg megszárad, ezután jöhet az alapozás.
Most bajban vagyok, mert a második tégely alap, amit most vettem, kb. 3 árnyalattal sötétebb, mint az előző volt. Oké, hogy nyáron barnább voltam, de nem ennyivel! Nem tudom, miért lehet ez, mert elvileg egy színben kapható ez a cumó. Mivel szemfestésnél nem látszik, így nem baj, de korrektorként sajnos vigyáznom kell vele.

Nagyjából egy éve nem használók alapozót, csak BB krémet. Most a Garnier Miracle Skin Perfector olajmentes, világos árnyalatú BB krémjét használom, ami olyasmi állagú, mint egy naptej, és nagyon csúnya lesz a finise, ha magában viszem fel. Kombinált a bőröm, de inkább zsíros ezért vettem ezt a verziót belőle, mert a sima Garnier BB után túl fényes volt az arcom. Időközben inkább száraz lett az arcom, nem gondoltam előre a télre, és ez a krém az összes száraz bőrrészemet kihangsúlyozza. A Ziaja krém felvitele után vagy gyorsan kell felkennem, hogy valamennyire vegyüljenek, és ne legyen csúnya a végeredmény, vagy egy kevéssel összekeverve kenem fel. Így nagyjából jó, de azért nem tökéletes, hogy így cseleznem kell, ezt be kell látni.

A szemöldökömet szoktam megrajzolni következő körben, (mivel szőke és színezés nélkül egyáltalán nem látszik), egy szimpla no name ecset és szintén no name barna szemhéjpúder segítségével. Nekem tökéletesen megfelel, mióta színezem a szemöldökömet, azóta ezt használom. Biztos, hogy vannak tartósabb, professzionálisabb megoldások, de nem érzem szükségüket, így marad.

Következik a szempilla spirálozás, amit az Estée Lauder Sumptuous Extreme Lash Multiplying Volume spirálommal szoktam csinálni. Változatlanul imádom, semmit sem változott a minősége a diplomaosztóm (július vége) óta. Nem vízálló, sima fekete spirál. 
Sajnos, egyetlen hátránya, hogyha a szemembe kerül, elképesztően csíp. Múltkor a Váci út közepén botorkáltam csukott szemmel emiatt, mert a szél miatt bekönnyeztem, festék a szembe, közben telefonáltam, nem volt szabad kezem, és úgy kellett eljutnom valami felületig, ahol lepakolhatok, és kiszedhetek egy zsepit a táskámból. Utána egész hazaúton azon stresszeltem, hogy az egész fejem fekete... mert tükör minek is lenne nálam, ugyebár?! Nem volt fekete, szerencsére!


Visszatérve a rutinhoz, az Estée Lauder Pure Color 8 színű szemhéjpúder palettát, és az újonnan szerzett Sleek Oh so special 12 színű palettát szoktam használni a szemsminkjeimhez. Ha szemhangsúlyos a sminkem, akkor a Maybelline Eyestudio Lasting Drama gél állagú tégelyes tust teszem fel, illetve kedv, esemény, outfit szerint szemhéjpúdereket. Ezt mostanság inkább esti, bulisminkként készítem, nappalra nem nagyon.


A Sleek palettáról tudni kell, hogy nagyon jutányos áron lehet hozzájutni. A Sleek honlapjáról és a Make Up Plaza oldaláról is lehet rendelni. A Sleeknél azt hiszem 4 dollár a szállítás, a MUP esetében valamennyivel kevesebb, de minimális az eltérés. Olyan 2900-3200 körül van az áruk, nem emlékszem pontosan, de a linkeken meg tudjátok nézni.
Azért jutányos, mert egyrészt van egy rakat verzió az i-divine paletták között. Másrészt gyönyörű színek vannak ebben a palettában! A többiben is, de az én ízlésemnek ez felel meg legjobban. Harmad-negyed-ötödrészt nem porol, jól satírozható és pigmentált színeket kapunk. Hátránya is van, sajnos, mégpedig az, hogy szemhéjalap nélkül a tartóssága nem túl jó. Viszont a színek szépsége, a paletta csomagolása, és az egész kárpótol emiatt az apróság miatt, ami szemhéjalappal egyébként is orvosolható. Imádom! Imádom! 

Végül az essence big bright eyes jumbo high light it... pearly 02 árnyalatú világos szemceruzával húzom ki az alsó vízvonalat. Ez egy rövid, vastag szemceruza, három színben elérhető, és 700 Ft körül mozog az ára. A matt nude, a kicsit holografikus funky és a gyöngyházas pearly vásárolható meg, nekem a legutóbbi van. Ez egy puha, nem természetellenesen fehér ceruza, így natúr hatást kelt, ha kihúzza vele az ember a szemét. A fehér vonalka ugyebár nagyítja a szemet, nyíltabb lesz a tekintet, és a fáradtság jeleit is csökkenti (optikailag). Én szeretem, még egyszer sem kellett hegyeznem, pedig nyár elején vettem. Mostanság minden nap használom, amikor sminkelek, viszont a tartósságáról fogalmam sincs, még nem figyeltem meg, de majd ezt pótolom.
Szájhangsúlyos sminkhez (a nappali sminkem), a paletták nude színeit rakom a szememre, az ajkaimra pedig leggyakrabban a Manhattan lip2last 59N árnyalatúvagy a bornprettystore-ból rendelt MN Menow II. generációs 18-as árnyalatú folyékony tartó rúzst teszem. Hivatalosan mindkettő lipgloss, de tekintve, hogy az applikátoros kiszerelésen és a folyékony állagon kívül semmi nem szájfényes benne, így én rúzsnak nevezem. Vagy a legújabb szerzeményemmel színezem ajkaimat, az Astor Perfect Stay ajakfilc 150 Bois de Rose árnyalatával.

A Manhattan egy kétfázisú rúzs: szín+átlátszó fedőréteg. Az átlátszó rész sima szájfény, pont ahhoz kell, hogy ne száradjanak ki az ajkak a tartós szín rész miatt. Ez egy csodatermék, egy teljes napot kibír a számon, meg sem mozdul! Szépen kopik, nem darabosan.
Arra kell figyelni, hogy gyorsan szárad, így gyorsan kell vele dolgozni, és nem érdemes sok rétegben felvinni, mert akkor viszont kicserepesedhet. A már megszáradt rétegre újabb réteget NEM szabad felvinni, mert akkor katasztrófa a vége. Szerencsére, nem kell belőle sok, mert nagyon intenzív a színe, én inkább kevesebbet szoktam feltenni, hogy ne legyen túl hivalkodó.

Az MN  kb. ugyanez, csak ahhoz nincs szájfény, így a Manhattanből kell lopnom. A tartóssága gyengébb, mint a Manhattané, de fillérekért lehet beszerezni, kb. 2 dollár? Vagy valami ilyen nagyon minimális összeg, és 4-5 órát simán kibír, utána pedig finoman halványodva elpárolog az éterbe. A kép vállalhatatlan, de legalább látszik a színe szépen :)



Az Astor ajakfilc egy érdekes történet. Itthon Rossmannban 1800 Ft-ért lehet megvenni. Ebayről ingyen postaköltséggel 700-800 Ft. Utóbbi árat pedig meg is éri. Érdekes ez a filces megoldás, de nem rossz, szépen lehet vele a kontúrokat megcsinálni. A festék állaga kimondottan vizes hatású, a finise kicsit fényes. Az enyémnek a színe olyan tipikus bogyós gyümölcs szín, nem túl visszafogott árnyalat, de így ősszel-télen belefér ennyi vadság. Ez is két fázisú termék, a filc végén egy átlátszó ajakbalzsam bújik meg a kupak alatt. Ez a kiszáradás ellen van ugye, mivel ez is tartós ajakszínező. Az ápoló rész extra fényt ad az ajkaknak, amiért én nem rajongok túlzottan, de enélkül elképesztően kiszárad a szám. Nem túl tartós 3-4 órát van fenn, közben érdemes átkenni a balzsammal, aztán már lehet is feltenni az új réteget, mert nagyon elhalványul a szín. Az illata is finom különben, felkenéskor pedig frissítő hatású e vizes állag miatt. De figyeljetek rá, mert a szárító hatása valami brutális... Carmexes kezelésre szorultak az ajkaim, miután egy napig kenegettem ezzel magam.

Egyébként, ha gondoljátok, ezekről a rúzsokról készítek majd egy részletes ilyen volt, ilyen lett, óramű pontossággal, árakkal, fotókkal megcsinált bejegyzést.

Rúzsozás előtt a Carmex ajakbalzsamommal szoktam hidratálni, ápolni az ajkaimat. Ha szükséges, akkor egy cukorból, olívaolajból és mézből készült keverékkel szoktam radírozni az ajkaimat.
Az ajakbalzsamból ez a stiftes verzió, amit a repülőre vettem. Praktikusabb, mint a tubusos, a hatása ugyanolyan jó, még Anyukám is imádja, akit hidegen hagy az összes kence, ami itthon halmokban áll. Az ajakradírt pedig bárki elkészítheti otthon a felsorolt három hozzávalóból, érzés szerint. A lényeg, hogy nem kell sok olaj és méz, hogy a cukor darabok megmaradjanak benne valamennyire.


Lemosáshoz szintén a Garnier micellás vizet, a tartós rúzs eltávolításához pedig az Avon kétfázisú, borzalmasan olajos, de hatékony lemosóját használom. Ezt semmi másra nem használom, mert tényleg katasztrófa, amit hagy maga után, de a rúzst leszedi. Utána az olajos maradványait le szoktam törölni a micellás vízzel... 

Ha minden smink lejött, akkor vagy éjszakai krémet teszek fel, vagy ha száraz a bőröm, mint mostanság, akkor a Carmex ajakbalzsammal bekenem a kritikus részeket. A Carmex a világ legmultifunkciósabb és legzseniálisabb terméke, kötelezővé tenném egyszerűen. Körömágy, könyök, arc, bármi kezelhető vele. Pár óra múlva semmi nyoma a száraz bőrnek! 
Az E-vitaminos éjszakai krémemet nem használom korábban említett okok miatt, csak ha nagyon szükségesnek érzem. Úgyhogy most egy újat fogok majd beszerezni, az a tippem, hogy a Ziaja jázminos, 50+ ráctalanító éjszakai krémét. Tudom, hogy bolond vagyok, de a jázminnál jobban kevés dolognak szeretem az illatát, és a PREVENCIÓ!!! 


Na, nagyjából ezeket szoktam magamra kenni, ha megyek valahova. Bár, itt hosszúnak tűnik, de a sminkelési idő nálam reggel kb. 5-10 perc. Az esti, bulis dolgokra több időt szánok, ott elszoktam pepecselni a satírozgatással, tusozással, az kb. 20 perc-fél óra, de attól függ, hogy mennyire érek rá, gyorsabban is megvan, ha muszáj, de olyankor nem szeretek kapkodni. 

Remélem, örömötöket leltétek a mindennapi termékeimben, és találtatok pár hasznos tippet is!


csók!
               bibonapsugár




2 megjegyzés:

  1. király ez a bejegyzés :) komolyan kedvem támadt sminkelni tőle! :D csomót néztem már ezeket a többszínű korrektor szetteket, de sosem mertem megvenni, mert mi van, ha zöld lesz az arcom?? :DD de így a posztod után lehet kipróbálom, jónak tűnik. köszi hogy linkeltél ♥

    VálaszTörlés